استخدام آموزش و پرورش سال ۹۲

نام کاربری : پسورد : یا عضویت | رمز عبور را فراموش کردم



ارسال پاسخ
تعداد بازدید 115
نویسنده پیام
admin آفلاین


ارسال‌ها : 79
عضویت: 20 /1 /1392
محل زندگی: guilan
سن: 26
شناسه یاهو: esmaeil_rahbord


استخدام آموزش و پرورش سال ۹۲

استخدام آموزش و پرورش سال ۹۲

خبر مربوط به ۵ تیر ۹۲،قوانین جدید استخدام در آموزش و پرورش :

به گزارش جنوب نیوز، حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر آموزش و پرورش در نشست خبری اظهار داشت: از این پس معلم تنها از طریق دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه شهید رجایی و در مواردی خاص از طریق آزمون جذب می‌شود.؛ ضمن اینکه معلمان باید دوره‌های تخصصی و حرفه‌ای را بگذرانند و معلم باید گواهی‌نامه حرفه‌ای معلمی را دریافت کند.

وی با بیان اینکه ۷۰ درصد از اعتبارات نظام رتبه‌بندی معلمان از محل مهندسی نیروی انسانی تأمین می‌شود، اظهار داشت: طی سه سال، مهندسی نیروی انسانی در آموزش و پرورش به طور کامل اجرا خواهد شد و افرادی که در آموزش و پرورش کار می‌کنند همه در رشته تخصصی خود حضور خواهند داشت.

وی به نظام رتبه‌بندی معلمان اشاره کرد و ادامه داد: نباید حقوق معلمان براساس نظام رتبه‌بندی معلمان از ۸۰ درصد حقوق اساتید دانشگاه با همان امتیاز کمتر باشد. وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دیگر در آموزش و پرورش حق‌التدریس نداریم، افزود: نباید در آموزش و پرورش نیروهای کارمعین به نام معلم داشته باشیم.

وی به برگزاری آزمون در آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: پس از اجرای رتبه‌بندی معلمان، دیگر برگزاری آزمون استخدامی به صورت کشوری نخواهیم داشت، به این معنی که مانند دانشگاه‌ها که در هر منطقه برای جذب کادر خود مصاحبه و آزمون برگزار می‌کنند، در آموزش و پرورش نیز به این شکل اقدام می‌شود، البته ممکن است آمار مناطق جمع‌آوری شود و براساس اعلام کلی، در یک روز آزمون‌ها برگزار شود.

اجرای رتبه‌ بندی حرفه‌ای معلمان و ساماندهی جذب و تأمین نیروی انسانی-۳ تیر ۹۲ :

با موافقت دولت و در راستای اجرای سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و ساماندهی جذب و تأمین نیروی انسانی اجرا می‌شود.

پایگاه اطلاع رسانی دولت نوشت: با موافقت دولت و در راستای اجرای سیاست‌های کلی ایجاد تحول در نظام آموزش و پرورش، رتبه‌بندی حرفه‌ای معلمان و ساماندهی جذب و تأمین نیروی انسانی اجرا می‌شود.

هیئت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و تایید معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی رئیس جمهور و به استناد اصل یکصد و سی و هشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و ماده(۵۴) قانون مدیریت خدمات کشوری -مصوب ۱۳۸۶- و بند (الف) ماده(۱۹) و ماده(۵۰) قانون برنامه پنجساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران -مصوب ۱۳۸۹- تصویب کرد؛ وزارت آموزش و پرورش موظف است ظرف حداکثر سه سال برای اجرای رتبه بندی حرفه ای معلمان و ساماندهی جذب و تامین نیروی انسانی اقدام کند.

بر این اساس، جذب و تامین منابع انسانی مورد نیاز آموزش و پرورش اعم از آموزشی، پرورشی، مدیریت، امور اداری و فنی در تمام دوره های تحصیلی به صورت امر حاکمیتی و صرفاً از طریق مراکز آموزش عالی وابسته به آموزش و پرورش (دانشگاه های فرهنگیان و شهید رجایی) انجام می پذیرد.

استخدام رسمی مشمولان طرح رتبه بندی حرفه ای معلمان با رعایت قوانین و مقررات استخدامی منوط به کسب گواهینامه صلاحیت حرفه ای معلمان و طی دوره آزمایشی به مدت حداقل شش ماه و حداکثر سه سال است.

همچنین وزارت آموزش و پرورش مکلف است؛ حداکثر طی یک سال پس از ابلاغ این مصوبه برای صدور گواهی نامه صلاحیت حرفه ای معلمان بر اساس شیوه نامه ارزیابی و سنجش صلاحیت های عمومی، تخصصی و حرفه ای اقدام کند. این گواهی نامه لازمه انجام خدمت معلمی در بخش های دولتی و غیر دولتی است.

بر اساس این مصوبه، افزایش انگیزه و کارایی معلمان در انجام وظایف و اثر بخشی فعالیت های آنان برای شکوفا شدن شایستگی های دانش آموزان، ارتقای منزلت اجتماعی و صلاحیت و مرجعیت علمی و مهارت های حرفه ای معلمان و بالابردن سطح معیشت آنان، توسعه مشارکت معلمان در فرایند بهسازی برنامه های آموزشی، پژوهشی، تربیتی و فرهنگی، سنجش مستمر صلاحیت های تخصصی و حرفه ای معلمان، ایجاد انگیزه در زمینه سازی برای مشارکت و دخالت دانش آموزان در امر تعلیم و تربیت و بهبود و ارتقای کیفیت تعلیم و تربیت و ایجاد رابطه بین درجه کارایی و میزان پرداخت از اهداف طبقه بندی شایستگی های معلمان حسب شاخص های چهارگانه فرهنگی، تربیتی، آموزشی، پژوهشی و اجرایی است.

این مصوبه از سوی محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شده است.

اخبار قدیمی تر مربوط به استخدامی ۹۲ :

خبر اول : استخدام ۱۰۰ هزار دانشجو تا پایان سال ۹۶ :

حمیدرضا حاجی بابایی در ‌آیین افتتاح ساختمان سازمان مرکزی دانشگاه فرهنگیان و در جمع مسئولان، استادان و کارکنان این دانشگاه با بیان این که دانشگاه فرهنگیان، درختی است که نظام آن را کاشته است، گفت: بزرگ ترین رسالت ما امروز حفظ این درخت و اجازه ندادن برای آسیب به آن است.

وی گفت: بزرگی وعظمت دانشگاه به این است که همه از ضابطه‌مند بودن آن و این که ورود به این دانشگاه سخت و قانونمند است، سخن بگویند.

وی تاکید کرد: شرط جذب هیئت علمی در این دانشگاه در هر پست، سمت و موقعیتی طی مدارج و مراحل علمی است.

حاجی بابایی با اشاره به این که حفظ شأن و جایگاه دانشگاه امروز کار مهمی است، خاطرنشان کرد: با لطف خدا، و به همت وکوشش مجموعه نیروهای دلسوز و پرتلاش، طی ۴ سال آینده، تعداد دانشجویان دانشگاه فرهنگیان به صدهزار نفر خواهد رسید و به موازات آن، به طور مستمر صد هزار معلم نیز با آن در ارتباط فعال و پویا خواهند بود.

وزیرآموزش وپرورش تصریح کرد: این دانشگاه باید از بهترین استادان و نخبگان علوم تربیتی کشور برای همکاری دعوت کند.

وی با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان، دانشگاهی تمام عیار و مقبول نظام تعلیم و تربیت است که خروجی آن می تواند تحول عظیمی در آموزش وپرورش ایجاد کند، متذکر شد: اهداف، برنامه ها، نقش و جایگاه خروجی های این دانشگاه کاملا تعریف و مشخص شده است.

وی در پایان با اشاره به این که دانشگاه فرهنگیان نخستین و تنها دانشگاه هدفمند و تعریف شده کشور است که تولیدات وخروجی های آن به طورمشخص و سریع به بهره وری و مصرف می رسد، خاطر نشان کرد: باید به جایی برسیم که استادان ودانشجویان دیگر دانشگاه ها متمایل باشند با علاقه و شور واشتیاق، این دانشگاه را برای تدریس ویا محل تحصیل انتخاب کنند.

خبر دوم :

اخبار تکمیلی مربوط به استخدامی آموزش و پرورش را همیشه در سایت ای استخدام دنبال کنید.

حمیدرضا حاجی‌بابایی، وزیر آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبری فارس «توانا» از برگزاری آزمون استخدامی در آموزش و پرورش خبر داد و اظهار داشت: قانونگذار یک قانونی را برای ما قرار داده است که طی دو سال باید آزمونی را برگزار کنیم.

وی ادامه داد: این آزمون با توجه به شرایطی که در قانون پیش‌بینی شده است برای مربیان پیش‌دبستانی‌ است و برخی افراد که فکر می‌کردند در آزمون قبلی به نوعی حق‌شان ضایع شده است به عنوان مثال فکر می‌کردند منابعی در اختیارشان قرار نگرفته بود.

حاجی‌بابایی اضافه کرد: در برگزاری آزمون جدید، منابع را به موقع اطلاع‌رسانی کرده و سعی می‌کنیم همه مطلع باشند تا کسی دچار مشکل نشود.

وی با بیان اینکه نمی‌گذاریم کسی احساس کند که حقش ضایع شده است، افزود: باید مجوزها‌ را بگیریم، روند و برنامه‌ریزی‌ها را تعریف کنیم.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص زمان آزمون به خبرنگار فارس گفت: هر چه زودتر باید آزمون را برگزار کنیم اما وقتی زمان می‌گوییم، اگر یک هفته دیر یا زود شود، مسائلی به وجود می‌آید.

حاجی‌بابایی تأکید کرد: در حال حاضر وزارتخانه به دنبال دریافت مجوزها و تعریف برنامه‌هاست.

اخبار اردیبهشت و فروردین ۹۲ را در زیر بخوانید :

خبر سوم : ۱۴ اردیبهشت ۹۲ :

آزمون جذب مربیان پیش دبستانی،نیروهای شرکتی و قراردادی امسال برگزار میشود.

حمیدرضا حاجی بابایی،در حاشیه ی بازدید از مجتمع آموزشی در حال ساخت شهرستان قدس،ضمن اعلام مطلب فوق گفت این اقدام در راستای مصوبه ی مجلس و با منظور کاهش نگرانی این افراد انجام میشود.وب با اشاره به جذب نیروی جدید در آموزش و پرورش اظهار کرد،اقدامات لازم برای جذب تعدادی از نیروها در سال گذشته انجام شده است و مشکل خاصی در این زمینه وجود ندارد.

معلم،باید از اولین روز کار در آموزش و پرورش استخدام شود.

وزیر آموزش و پرورش،همچنین بر اعتقاد خود مبنی بر استخدام معلمان از همان روز اول کاری در آموزش و پرورش تاکید کرد.

خبر چهارم : ۲۴ فروردین ۹۲ :

وضعیت جذب نیروی انسانی از زبان دکتر حاجی بابایی :

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه هرگونه جذب نیروی انسانی باید متناسب با نیروی خروجی از این وزارتخانه باشد،گفت جذب نیروی انسانی باید متناسب با نیاز روز و هماهنگ با بازنشستگی فرهنگیان باشد.

حاجی بابایی گفت به عنوان مثال در حال حاضر آموزش و پرورش نیاز به ۶۰ هزار مشاور شغلی دارد.اما امکان جذب همه ی این تعداد وجود ندارد.باید منتظر باشیم تا تعدادی از نیروهای این وزارتخانه بازنشسته شوند و متناسب با آن نیروی انسانی مورد نیاز جذب شود.

دانلود سوالات استخدامی آموزش و پرورش

طرح مهرآفرین :

وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این سوال که با لغو اجرای طرح مهرآفرین از جانب مجلس شورای اسلامی جذب نیروی انسانی به چه صورت خواهد بود ؟ گفت : بر اساس طرح مهرآفرین بیش از ۵۰ هزار نیروی انسانی باید جذب آموزش و پرورش میشد.ما برای این منظور دقیقا قانون را اجرا می کنیم.اگر قانون به ما این اجازه را داد اقدام به جذب نیروی انسانی می کنیم.

حاجی بابایی در رابطه با استخدامی آینده ی آموزش و پرورش گفت،زمان برگزاری آزمون مشخص نیست و بستگی به فاکتورهای مختلف از جمله بودجه ی وزارتخانه و اخذ مجوزهای مربوط دارد.


جمعه 07 تیر 1392 - 19:39
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
ارسال پاسخ
پرش به انجمن :

Powered by Tem98 | Copyright © 2009 Rozblog Group